Literatura i minimalizm

Jestem minimalistką, ale taką, która nie wyrzuciła książek. Przeciwnie, trochę ich już mam, a wciąż kupuję nowe. Teraz są to nie tylko książki dla dorosłych, ale też dla dzieci. Co więcej, zdarza mi się kupić książkę dziecięcą raczej tylko dla siebie czy głównie dla siebie. W ten sposób nabyłam np. niektóre książki Julii Donaldson („The Snail and the Whale”, „Tabby McCat”) czy niektóre wznowienia staroci wydane przez wydawnictwo Nasza Księgarnia. Często nie mogę się oprzeć pięknym ilustracjom, które też lubię oglądać, czasem sama doczytuję to, co w dzieciństwie jakoś pominęłam, kiedy moja córka już się czytaniem tego nudzi.

Nie jest dla mnie rozwiązaniem czytnik – gromadzę książki, bo do nich wracam. I nikt mi nie powie, że Tomasa Tranströmera da się czytać na czytniku albo kupić jego książkę, kiedy znowu będzie mi potrzebna.

Jestem też więc zbieraczką książek, ale taką, która lubi je pożyczać. Książkę traktuję jak list, wiadomość. Cieszy minie, kiedy jest przekazywana i pomaga coś budować.

Dlatego niedawno ucieszyła mnie informacja, że książka, którą dwa lata temu podarowałam córce znajomych, jest przez nią ciągle lubiana, a nawet dotarła do innych dzieci. Zwłaszcza że jej przekaz w uproszczeniu wyraża właśnie tę myśl. A poza tym to bardzo ładna książeczka (poniżej w nowym wydaniu, z 2016 r., trochę innym niż to podarowane).

usmiech-dla-zabkiP. Wechterowicz, Uśmiech dla żabki, opracowanie graficzne E. Dziubak, Wydawnictwo Ezop, Warszawa 2016.

4 thoughts on “Literatura i minimalizm

  1. Mnie też ciężko oddać w inne ręce książki, które faktycznie do mnie trafiły, dobrze mi się czytało czy po prostu mi się podobały. A że jest to co druga! To właśnie zamyka mnie na akcje typu „Podaj dalej”. A miejsca w mieszkaniu coraz mniej 😉

Skomentuj

